سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
ره آوین
دانشجویان کانون فزهنگی هنری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به دغدغه ی خود در مسائل فرهنگی تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتند و نظرات شخصی خود را در موضوعات متفاوت بیان می کنند . دقت شود که این نظرات ، نظرِ مجموعه ی بسیج دانشگاه نمی باشد .
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 66455
کل یادداشتها ها : 57
خبر مایه


پوستر زیبا / حتما ببینید

به مناسبت نزدیکی ایام محرم الحسین

http://rashed14.blogfa.com

اصلا حسین جنـس غمش فرق می کند

این راه عشق پیچ و خمش فرق می کند

اینــجا گـــدا همیــشه طلبـکار می شـود

اینــجا کــه آمـدی کـرمش فـرق می کـند


  

سلف دانشگاه همچنان در تصرف مدیریت اقتصادی مسئولین دانشگاه اما غافل از یک نگاه فرهنگی به این مسئله!؟

یکی از ایرادهایی که این تصرف می تواند داشته باشد را برادر عزیزم آقای محرابیان ذکر کردند که مربوط به تلف شدن وقت و تضییع حق دانشجویان است که نمی خواهم به آن بپردازم.اما به نظرم نکته ای عمیق تر و مهمتر از این مسئله وجود دارد.

آیا به این فکر کرده اید ...آیا به این فکر کرده اید که چرا در اسلام آمده است که وقتی غذایی در دست شماست و کس دیگری آن را ندارد، به او تعارف کنید تا او هم با شما شریک شود؟آیا به این فکر کرده اید که چرا غالب ائمه ی ما در عین حالی که کار می کردند و درآمد کسب می کردند آنها را در راه خدا صرف می کردند و در عین تمکن مالی هیچ گاه اظهار به ثروتمندی نمی کردند( یعنی همه ی ثروت خود را برای بیچارگان خرج می کردند و چیزی برای خود نمی گذاشتند.) و همیشه خود را به شکل افراد کم درآمد در می آوردند و خود را همدرد محرومان می دانستند؟ آیا به این فکر کرده اید که چرا در ابتدای انقلاب ، ثروتمندان از بروز و بیان سرمایه ی خود شرم داشتند و ثروتمند بودن عار محسوب می شد؟آیا به این فکر کرده اید که چرا امام خامنه ای توصیه می کنند که مسئولین ساده زیست باشند و همه و عموم را به این امر توصیه می کنند؟شاید بگویید ...شاید بگویید چه اشکالی به وجود می آمد اگر ائمه ی ما از مال و سرمایه ی خود خرج می کردند و بهترین غذاها و پوشاک را برای خود انتخاب می کردند؟شاید بگویید فردی ثروتمند است و سرمایه ی خود را از راه حلال بدست آورده است و می تواند ماشین های گران قیمت بخرد و ... چه اشکالی دارد؟ شاید بگویید که ثروتمند بودن فلان مسئول چه ربطی به مدیریت او دارد، او دارد مسئولیت خود را اجرا می کند و اگر ایرادی به کار او دارید بگویید؟اما فقرا و محرومان ...حال به محرومان و بیچارگان فکر کنید که چه فضایی برای آنها به وجود می آید؟چه فکرها و چه خیالاتی که به ذهنشان خطور نخواهد کرد. فرزندان فقرا را در نظر بگیرید که هر روز شاهد اظهار ثروت ثروتمندانی اند که با اتوموبیلهای آخرین سیستم جلویشان رفت و آمد می کنند و آه و صد آه از تعریف کردن این منظره ها برای پدر و مادرشان!!!و پدر و مادر هم دست به هر کاری می زنند تا پولی به دست آورند خود را از فقر در آورند.اگر کمی معتقد باشند سعی می کنند از راه حلال باشد ولی اگر کمی لذت پول حرام را بچشند چه مصیبت هایی که بوجود نخواهد آمد؟!آنگاه چه می شود ؟همه ی اتفاقات این چنینی در صورتی می افتد که مسئولین فرهنگی ما این مسئله را به حال خود گذاشته باشند. ثروتمند سرمایه ی خود را به رخ بکشد و کسی که سرمایه اش کمتر است هدفش این شود که به بالایی برسد و فقیر و بیچاره هم هدفش این شود که یک پله بالاتر رود. حال ، جامعه ای را تصور کنید که به خاطر ضعف مدیران فرهنگی در مهار کردن معضل اظهار ثروت ، تک تک مردم عمری را با هدف به دست آوردن پول بیشتر زندگی کنند. آنگاه در این جامعه قرار است سرباز امام زمان تربیت شود! واقعا جای تأمل دارد.اما دانشگاه ما ...می گوییم چرا مثلا از شرکت نفت باید غذاهای آنچنانی و با تزئینات آنچنانی سر سفره هایشان باشد؟ می گویند:" چون پول بیشتر داده اند و این مسلم است که هر کسی پول بیشتری بدهد آش بیشتری می گیرد! اگر شما هم پول بیشتری بدهی غذای بهتری می خوری! " می گوییم چرا باید جلوی چشمان ما باشد؟ می گویند: " خوب نگاه نکن! " می گوییم به چه بهانه ای می خواهید درآمد زایی کنید برای دانشگاه در صورتی که دارید ما را تشویق به سرمایه داری و کسب پول بیشتر می کنید؟ می گویند: "چه عیبی دارد؟ "

نتیجه اینکه ...

هر کار و عملی که در سطح دانشگاه چه علمی و چه اقتصادی صورت می گیرد یکی از پیامدهایش تاثیر فرهنگی است. یک مسئول همیشه باید قبل از انجام هر کاری پیامدها را در نظر بگیرد ولی اگر مسئله ی درآمدزایی را صرفا مسئله ای اقتصادی ببیند و مسئله ای علمی را صرفا کار علمی ببیند ، به این مدیریت ، مدیریت سکولار می گویند.امیدوارم  که دانشگاه ما اینچنین نباشد!!!؟

یاعلی./

--------------------------

ورود دوباره ام رو به عرصه ی وبلاگ نویسی تبریک میگم!!!!!!!!!؟؟


  

نرم افزار محاسبه نفس ... 

هدف از طراحی این نرم افزار ثبت خوبی ها و بدی هایی که کاربر در در هر روز انجام داده ، جهت محاسبه نفس و ارزیابی رفتار خود می باشد . به کمک این نرم افزار کاربر قادر است تا ویژگی های و خصوصیات رفتاری دلخواه خود ( فضایل و رذایل اخلاقی ) را در نرم افزار مشخص نماید

و در هر روز به آن ویژگی و رفتار خود نمره دهد و یا تعداد تکرار آن رفتار را مشخص نماید تا از این طریق خود را به انجام خوبی ها عادت دهد و از بدی ها دور نماید و در هر روز از نفس خود حساب کشی کند . همچنین امکان مقایسه بصورت روزانه و هفتگی و ماهانه رفتار خود و پیشرفت و یا پسرفت خصوصیات اخلاقی فراهم می گردد . همچنین بعضی از دیون مثل حق الله و حق الناس را میتوان در نرم افزار ثبت نمود که در زمان مناسب ادای دین آن را به جا آورد بطور مثال با ثبت ویژگی “قضا شدن نماز” در تاریخ و زمان مشخص می تواند در زمان مناسب ادای دین نماید و یا ویژگی “ضایع کردن حق الناس” را در صورت مرتکب شدن ، با ثبت آن و توضیحات لازم می تواند در زمان مناسب جبران نماید.

امکانات این نرم افزار :

· امکان تعیین وضعیت هر خوبی و بدی انجام شده در روز ( محاسبه نفس )

· امکان تعیین توضیحات بیشتر برای هر خصوصیت اخلاقی در هر روز

· امکان تعیین خصوصیات رفتاری خوب و بد توسط کاربر

· امکان تعیین جریمه و پاداش و میزان امتیاز مثبت و منفی برای خصوصیات رفتاری خوب و بد

· نمایش کارنامه اعمال کاربر بصورت روزانه – هفتگی – ماهانه و- سالانه

· امکان مقایسه و ارزشیابی بصورت روزانه – هفتگی – ماهانه و- سالانه

· امکان نمایش گزارش آماری از نمره هر خصوصیت رفتاری

· امکان نمایش گزارش آماری از تعداد جریمه و پاداش

· امکان تعیین پیام مناسب برای هر روز پس از محاسبه نفس با توجه به امتیاز کاربر در آن روز

· نمایش آماری و نموداری از امتیازات در روزهای مختلف ( امتیاز مثبت – امتیار منفی – تفاضل امتیاز )

· دریافت رمز عبور جهت اجرای نرم افزار برای حفظ اطلاعات ثبت شده توسط کاربر

. اجرا نرم افزار بدون نیاز به نصب (پرتابل)

نصب بدون NET Framework در صورتی که برنامه اجرا نشد ضروری می باشد.

حجم فایل : 8.2 مگابایت

منبع: شیعه ها

لینک دانلود از picofile


  

ازدواج از جمله مهم ترین مسائلی هست که بچه های ارشد به اون فکر می کنند ولی در نهایت ازدواج را دور ازدسترس خودشون می بینند. در این مقاله سعی داریم به بررسی مهم ترین دلایلی که موجب شده دانشجویان کارشناسی ارشد در دوران تحصیل موفق به امر حسنه ازدواج نشوند بپردازیم و در پایان چند پیشنهاد مطرح می کنیم.

شاید اولین موضوعی که به ذهن می رسه عدم داشتن استقلال مالی باشه که دلیل آن هم نداشتنه یک شغل مناسب می باشد.البته این بیکاری (ناشی از وضع اقتصاد جامعه و ورود جمعیتی انبوه از جوانان تحصیلکرده به بازار کارو...) تاثیر بسیار بدی درروح و روان دانشجویان ارشد داشته و آینده نه چندان روشنی در پیش روی خود می بینند . در نتیجه پیوسته تاخیر در ازدواج رو به خود تلقین می کنند.

دومین موضوعی که مطرح می شود خدمت سربازی است . عاملی که باعث شده هم به علت نداشتن کارت پایان خدمت فرصت های شغلی قابل توجهی از دست برود وهم از نظر روحی (چون معمولا در این دوران از آموخته های علمی دانشجو استفاده چندانی نمی شود و درآمدی هم برای وی ندارد)  تاثیر منفی بر افکار و اندیشه های وی دارد.

سومین علت از وضعیت اقتصادی خانواده دانشجویان منشا می گیره که شاید توانایی بالای اقتصادی برای حمایت از فرزند خود برای ازدواج نداشته باشند. دانشجویان ارشد هم که به دلیل بالاتر رفتن سن دیگه به راحتی نمی توانند قبول کنند که به خانواده خود متکی باشند ناگزیر ازدواج را به تاخیر می اندازند.


چهارم گروهی از دانشجویان ارشد در دوران تحصیل به درس خواندن بیشتر فکر کرده و مهارت های زندگی اجتماعی رو درخودشان پرورش نداده ودر نتیجه به اون پختگی و رشد عقلی نرسیده اند و از ازدواج نگران و در سردرگمی به سر می برند.

پنجم هم باید کمتر توجه کردن دانشجویان ارشد به راهکارهای دینی در امر ازدواج اشاره کرد.

شاید ریشه اصلی این موانع بالا رفتن سطح انتظارات و توقعات نابجا در جامعه جوانان تحصیلکرده کشورمان دانست که در اثر ضعف ها و کاستی های مهندسی فرهنگی در سطح فرهنگ عموم جامعه بوجود آمده است. به عنوان مثال صدا و سیما (با ساخت سریال ها آگهی های تبلیغاتی)روزنامه ها ومجلات  وفیلم های سینمایی و... دست به دست هم داده اند و فرهنگ تجمل گرایی ومصرف گرایی را ترویج می کنند.

اما پیشنهادات :
اولا در دوران تحصیل نباید صرفا به جزوه های درسی اکتفا کرد و باید به دنبال یادگرفتن فنون و مهارت های مورد احتیاج صنعت و بازار کار باشیم.

دوم خانواده ها و دانشجویان باید سطح توقعات را از داماد آینده خودشان پایین بیاورند و از ابتدا انتظر داشتن خونه و اتومبیل و...نداشته باشند همانطور که پدر و مادر خودشان از اول زندگیشان همه چیز نداشتند.

سوم دانشجویان ارشد در باب خدمت سربازی می توانند در شهر محل سکونت خودشان از امریه استفاده کنند که اگر متاهل باشند از امتیازاتی هم برخوردار خواهند بود .

چهارم خانواده ها تا دو سه سال از فرزندان خود که تازه ازدواج می کنند حمایت مالی داشته باشند تا آنها بتوانند روی پای خودشان بایستند.

پنجم دانشجویان ارشد شجاعت به خرج دهند و تن به مدتی سختی کار در شرایطی که ایده ال نیست بدهند.

و مهمتر از همه به خدا توکل کنند.


  

به نام آفریننده هستی
با سلام
این اولین پیامیه که توی وبلاگ می نویسم.انشاالله در آینده مطالبی که می نویسم مورد استفاده دوستان دانشجو واقع بشه.
امام صادق (علیه السلام): هر که غمی از مومنی بزداید خداوند اندوه های آخرت را از او برطرف سازد.

قابل توجه همه دانشگاهیان محترم!


  

اتفاقی که در این دو هفته در دانشگاه صنعتی اصفهان رخ داده است جای بسی تأمل دارد .

هفته ی گذشته پنجمین همایش مشترک مهندسی و علم مواد با هزینه ی بسیار گزاف در دانشگاه ما برگزار شد ولی نکته ی جالب توجه در حاشیه ی این همایش ضایع شدن حقِ مسلم دانشجویان می باشد .
در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از سلفِ مرکزی به عنوان سلف همایش استفاده شد . در این دو روز قسمت پایین سلف توسط میز و با حضور حراست دانشگاه بسته شد و امکان استفاده از این قسمت برای دانشجویان ممنوع بود .
بعد از صحبت با مسئول انتظامات و اعلام عذرخواهی از طرف ایشان اعلام شد که این قبیل کارها و تجاوز به حقوق دانشجویان دیگر تکرار نخواهد شد .

اما در کمال ناباوری امروز (1390/8/10) به دلیل برگزاری همایش آموزش مهندسی دوباره بخشی از سلف و نیز خط چهارم سلف مرکزی بسته شد .

متأسفانه در این دو هفته ی متوالی این امر سبب نارضایتی دانشجویان و نیز ازدحام بیش از حد جمعیت در سلف گردید و دانشجویان مجبور شدند زمان زیادی را در  صفِ غذا منتظر بمانند .

حال اینجانب از مسئولین ذیربط چند سؤال دارم :

1- ارزشِ وقت دانشجو بیش تر است یا درآمدِ حاصله از همایش ها ؟

2- هزینه ی حاصله از این همایش ها صرفِ چه اموری می شود ؟ آیا به لحاظ شرعی و اخلاقی تضییع حق دانشجو و درآمد زایی از این راه کار درستی می باشد ؟

3- چه تعهدی وجود دارد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در دانشگاه نباشیم ؟


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ