من فکر می کنم که نوشتن مقاله به دست خود
دانشجوها این نتایج رو در پی داره:
1-یک دانشجو درک خیلی مناسب و نزدیک به واقعیتی
از محیط دانشجویی داره، پس می تواند بهتر از سایرین به این مسایل بپردازد.
2-علاوه بر درک مناسب محیط وقتی یک دانشجو مقاله
ای می نویسد مخاطب که او هم دانشجوست خیلی راحتتر و بهتر می تواند سخن نویسنده را
درک کند.
3- وقتی شروع کنیم به نوشتن و سخن گفتن خواهیم
دید که برای هر چه بهتر سخن گفتن نیاز به کسب اطلاع و آگاه شدن نسبت موضوعاتی پیدا
می کنیم که می خواهیم از آنها سخن بگوییم، پس ما هم رشد می کنیم.
4-مهمترین موضوع از دید من در شناخت دقت است،
وقتی شما می خواهید نسبت به موضوعی شناخت پیدا کنید باید در آن موضوع دقیق شوید و
به زوایا و ابعادی از قضیه نگاه کنید که شاید قبلا اصلا آنها را ندیده بودید، پس
خود به خود دقیقتر با پیرامون خود ارتباط برقرار می کنید.
دوستان عزیز! اینکه شما بنویسید شما را رشد می
دهد به شما می آموزد که «بگویید آنچه را که می فهمید» یعنی همان رهنمود مقام معظم
رهبری (درود خدا بر او) برای دوران ما ...
ما آمده ایم تا بیندیشیم، تا بصیر و آگاه شویم و
دیگران را از این نور بهره مند کنیم...
در پناه حق
فیلم
پرحاشیه و جنجالی علیروئینتن که بیتردید بیشترین حرف و حدیثهای
رسانهای جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر را از آن خود کرده بود، گامبهگام
به اکران عمومی نزدیکتر میشود. در همین راستا و پس از آنکه مسؤولان
سینمایی فیلم پخش شده در جشنواره را با تاکید بر نظر منتقدان معترض،
غیرقابل اکران دانستند و مقدمه بررسی اکران عمومی آن را اعمال اصلاحاتی در
فیلم خواندند، علی روئینتن به تکاپوی اعمال این اصلاحات پرداخت. با پایان
این اصلاحات روز گذشته مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و
ارشاد اسلامی از بازبینی فیلم «زمهریر» ساخته علی روئینتن برای نمایش
عمومی خبر داد.
«فارسیوان» با ملودرامهای آبکی و دوبلههای ناشیانهاش در مدتزمان کوتاهی، موفق به جذب مخاطبان زیادی شده است.
گرچه
آمارهای رسمی در اینخصوص محافظهکارانه برخورد میکنند ولی یک تحقیق
میدانی ساده میتواند میزان نفوذ «فارسیوان» میان خانوادههای ایرانی را
نشان دهد. خانوادههای طبقه متوسط شهری، جوانها، زنان خانهدار و...
مشتریان پروپاقرص سریالهای «فارسیوان» هستند؛ مجموعههایی که همه اتفاق
نظر دارند بیشتر آنها بهشدت غیراخلاقی هستند و مناسباتی ناسالم را رواج
میدهند.
در
«فارسیوان» همهچیز به سطحیترین شکل ممکن رخ میدهد و حریم خانواده و
حرمتگذاری به پیمان زناشویی عملا وجود خارجی ندارد؛ خیانت، سکه رایج است
و اساسا هیچ نوع رابطه نامشروعی را نمیشود متصور شد که در برخی از
سریالهای «فارسیوان» رخ ندهد.
چه کسی مقصر است؛ مدیران شبکه
«فارسیوان» مردم یا مسئولان فرهنگی؟ آیا از مدیران «فارسیوان» میتوان
انتظار داشت که اخلاق را رعایت کنند و تیشه به ریشه فرهنگ ایرانی نزنند؟!
آنها دارند کار خود را طبق برنامهای ازپیشتعیینشده انجام میدهند.
(نمیتوان این را تصادفی دانست که بیشتر سریالهای «فارسیوان» مضمونی
غیراخلاقی دارند.) مردم هم دلیل گرایششان به سریالهای «فارسیوان» کاملا
مشخص است.
آنها سرگرمی میخواهند و روابط و پرداخت خالهزنکی
سریالهای «فارسیوان» سرگرمشان میکند؛ هرچند همین مردم وقتی که رسانه
ملی، سریال یا برنامه جذاب و تماشایی روی آنتن میبرد، ترجیح میدهند
تلویزیون خودمان را تماشا کنند.
در خواب غفلت مدیران فرهنگی، سریالهای
آمریکای لاتین و کرهجنوبی، بهتدریج قبح هر نوع عمل غیراخلاقی را
میشکنند. پاسخ این هجمه فرهنگی را نه با شعار که فقط با «کار» باید داد.
با سرگرمی سالم و استاندارد باید به جنگ سرگرمی نازل رفت وگرنه رسانهای
که خود در تولید ابتذال سهم داشته باشد نمیتواند کاری از پیش ببرد.
با سلام
دوستان عزیز مقالات خود و هر مطلب مناسب دیگر برای نشریه را به آدرس پست الکترونیکی کانون
rahavin@live.com
ارسال کنند.
کسانی که علاقمند به گذاشتن مطلب در وبلاگ هستند
نام خود را به همراه نام کاربری و رمز عبور دلخواه خودشان و همچنین آدری
میلشان به آدرس rahavin@live.com ارسال نمایند.
*تمامی اعضای کانون می بایست عضو شوند.
*با وارد شدن به صفحه وبلاگ می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را تغییر دهید.
موفق باشید وسربلند
انشا الله قرار است در سال آینده دوره آموزش فیلم سازی در دو ترم سه ماهه برگزار کنیم
علاقمندان به آقا ی مجید علی ماندگاری مراجعه کنند.
نادر طالبزاده گفت: باید با طراحیهای منظم و دقیق با جنگ نرم به مقابله بپردازیم. این امر هم در صورتی امکانپذیر است که محافلی ایجاد شود تا با ایدهپردازی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
شهید آوینی:
سینمایی که میخواهد درخدمت اسلام باشد باید ( روی خطاب خویش ) را به (فطرت انسان ) بگرداند . آنان که درمعضلات مربوط به ( ماهیت سینما) خوب اندیشیده باشند ، می دانند که این ( روی گردانیدن ) به یک ( تحول اساسی درسینما) منجرخواهد شد.